GOOGLE CONSENT MODE V2: svarbus pokytis duomenų rinkimo srityje, internetiniuose tinklapiuose

GOOGLE CONSENT MODE V2: svarbus pokytis duomenų rinkimo srityje, internetiniuose tinklapiuose

Straipsnyje pateikiama informacija yra aktuali visiems interneto svetainių savininkams, naudojantiems Google reklamos platformas (tokias kaip „Google Ads“, „GA4“ ir kt.), ir siekiantiems užtikrinti teisėtą vartotojų duomenų tvarkymą ir atitiktį naujiems reglamentams.

Skaitmeninis pasaulis sparčiai kinta, ypač kalbant apie privatumo teisės aktus ir duomenų tvarkymą. Svarbi naujovė, apie kurią turėtų žinoti visi interneto verslai, yra „Google Consent Mode V2“. Tai atnaujinta ir papildyta originalaus sutikimo su slapukais rėžimo versija (angl. Google Consent Mode), kuri nuo 2024 m. kovo 1 d. tampa privaloma visiems tinklapiams, naudojantiems Google produktus.

Google Consent Mode“ yra „Google“ technologija, padedanti tinklapiams atitikti vietinius privatumo teisės aktus, pvz.: ES Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (GDPR), ir užtikrinti skaidrią bei atsakingą duomenų rinkimo praktiką internete. Tai įrankis, leidžiantis tinklapiams reguliuoti, kaip „Google“ paslaugos (tokios kaip „Google Analytics“ ir „Google Ads“) tvarko naudotojų duomenis, atsižvelgiant į jų sutikimo parinktis dėl slapukų.

Kaip veikia „Google Consent Mode“?
• Vartotojo sutikimas: vartotojui lankantis pirmą kartą el.svetainėje, pateikiamas prašymas (dažniausiai per slapukų juostą) leisti naudoti slapukus ar kitas stebėjimo technologijas.
• Apdorojimas: priklausomai nuo vartotojo pasirinkimo, svetainė siunčia signalą į „Google“ paslaugas dėl sutikimo būklės. Pvz. ar vartotojas sutiko naudoti reklamos slapukus, ar analitikos slapukus.
• Prisitaikymas pagal vartotojo pasirinkimą: jei vartotojas nesutinka naudoti reklamos slapukų, „Google Ads“ neleis rodyti asmeniškų skelbimų tam vartotojui. Taip pat, jei nėra sutikimo dėl analitikos slapukų, „Google Analytics“ netenka pilnos vartotojo duomenų rinkimo galimybės.
• Konversijų modeliavimas: yra viena iš svarbiausių „Consent Mode“ galimybių. Net jei naudotojai nepritaria tam tikriems duomenų rinkimo būdams, „Google“ vis tiek gali padėtu įvertinti konversijas ir kitas metrikas.

„Google Consent Mode“ V2
Naujoji V2 versija, pristato daugiau pasirinkimų naudotojams, susijusių su duomenų privatumu, įskaitant parinktis dėl duomenų rinkimo ir reklamų personalizavimo:
• Teisės aktų atitikimas: atnaujinta versija užtikrina, kad jūsų svetainė atitiktų Europos privatumo teisės aktus;
• Konversijų modeliavimas: jei kažkas nesutinka su slapukais, „Consent Mode V2“ vis tiek padeda įvertinti konversijas;
• V2 versijos naujos funkcijos: pridėti du papildomi sutikimo parametrai, leidžiantys vartotojams specifiškai sutikti siųsti duomenis į „Google“ reklamos tikslams: ad_user_data ir ad_personalization.

Kas nutiks jei neatnaujinsite?
1. Verslams yra labai svarbu atnaujinti sutikimo režimą į V2, kad pilnai laikytųsi Europos privatumo teisės aktų.
2. Jeigu iki 2024 m. kovo 1 d. neįdiegėte atnaujintos versijos, informacija apie Europos Ekonominės Bendrijos (EEE) piliečių lankymąsi jūsų tinklapyje nebus surenkama ir panaudojama Google Ads ir GA4 platformose, o tai gali turėti neigiamų padarinių reklamos efektyvumui ir strategijų įgyvendinimui. Galite prarasti įžvalgas, kaip veikia jūsų reklamos ir bus sunkiau kurti naujas auditorijas Europoje bei Didžiojoje Britanijoje. Remiantis netiksliais ar nepilnais duomenimis, reklamos pasiūlymų algoritmai veiks netinkamai = blogi kampanijų rezultatai = neefektyvus reklamos biudžetas.

V2 įdiegimas
Atlikdami šį techninį atnaujinimą, jūs kaip verslas dar skaidriau ir atsakingiau rinksite vartotojų duomenis internete, kas kelia pasitikėjimą tinklalapių lankytojų tarpe. Jūsų veikla atitiks šiuolaikinius duomenų apsaugos reikalavimus, o tai svarbu ne tik verslo, bet ir vartotojų požiūriu. Juk tokia ir turėtų būti kiekvieno verslo vizija: vartotojai duomenimis dalinasi saugiai ir atvirai, o verslas juos saugo ir tvarko sąžiningai.

V2 rėžimo įdiegimas gali reikalauti tam tikrų techninių žinių, bet tai būtinas žingsnis, siekiant išlaikyti atitiktį.
1. Pasitikrinkite, ar jūs turite svetainės lankytojų iš ES ar UK.
2. Įsitikinkite, kad turite gerą slapukų sutikimo valdymo platformą (CMP angl. consent manager platform). „Google“ rekomenduoja naudoti sertifikuotą CMP.
3. Nustatykite ad_personalization ir ad_user_data parametrus.
4. Sukurkite naują žymą „Consent Mode“ GTM.
5. Patikrinkite, ar viskas veikia tinkamai.

Apibendrinant, „Google Consent Mode“ V2 žymi svarbų poslinkį link skaidresnės ir atsakingesnės duomenų rinkimo praktikos internete. Priimdami šiuos pokyčius ir atnaujindami savo tinklalapius atitinkamai, verslai ne tik laikosi reglamentų, bet taip pat kuria pasitikėjimą savo auditorijai ir užsitikrina tęstinę internetinių rinkodaros strategijų sėkmę.
Šios atnaujintos technologijos įdiegimas, gali būti nelengvas iššūkis, bet jį galite patikėti mums. Dėl Google Consent Mode V2 įdiegimo į Jūsų interneto svetainę parašykite mums el.paštu: info@elnis.lt